Monday, October 5, 2009

And the cow jumped over the moon...

En soleklar "på den ene side - på den anden side", for mig, er at putte mine børn...

På den ene side, føles det ligesom en evig parlamenteren, hver aften, omkring hvorvidt det virkelig er nødvendigt at tisse af og få børstet tænder... Og tilhørende undren fra min mands og min side over hvorfor vores datter (og sikkert også lige straks vores søn) orker at kaste sig ud i samme "kamp" hvér aften...

På den anden side er det for mig een af de næreste stunder jeg har med mine børn, mens putterirualerne gennemgåes og tempo sættes ned til dejlig afslappet stemning og vi får mange gode små snakke inden der siges godnat:-).

Som netop her til aften hvor jeg havde valgt at putte Sander inde i vores seng, da han idag har skrantet lidt med feber og ørkentør sælhunds-hoste.
Når mine børn er syge er det for mig selvsagt at de skal omgives af mor & fars dufte og dyner.
Efter godnatsangen, havde Sander en del på hjertet omkring hvad han havde lavet nede hos morfar og Dorit idag. Så han snakkede og snakkede og grinte og fortalte og jeg troede aldrig at han ville lægge sig til at sove... Men selvfølgelig gik pusten af ham på et tidspunkt og han lukkede øjnene og lagde sig til at falde i søvn. Efter godt 10 minutter trak han vejret dybt, omend lidt kaffemaskineagtigt pga. hosten og jeg gjorde mig klar til diskret at rulle ud af sengen... Men så kom hans højre hånds pege-og langefinger "gående op af min arm" alt imens at han hviskesang: "Lille Peter Edderkop kravlede op af Moar...". Derefter fniste han stille og så sov han:-).
Sådan en aften kan vist kun ses fra een side og det er: "Hold k... hvor kan jeg sætte mange smil ind på min "plus-konto". Ligenu er bare fantastisk!"

Godnat og sov godt...
KH. Lotte

P.s. Da Alex en halv time senere bar Sander ind i sin egen seng, sagde han i søvne: "Sander Bilde Obell Nielsen", -glippede lidt med øjnene og sov videre:-))).
Jo jo...

No comments:

Post a Comment